peace-hand w-hand technology instagram images analytics management search linkedin facebook arrow-right engagement communication field development multimedia arrow-up conversation phone location email vab logo-partena logo-bosch logo-johnson logo-fonifix logo-lyreco logo-leisure-pools logo-huawei logo-kbc logo-nationale-loterij logo-nescafe logo-dd logo-michelin logo-proximus logo-ing

WHAT THE FAQ?!

Menselijke vertalingen van tech termen

Virtual Reality

Virtual Reality: een omgeving die met computers of via het internet wordt gegenereerd en via een speciale VR-bril (of headset) te bekijken is. De gebruiker ziet en hoort een levensechte ervaring die vaak interactief is. Je kan de omgeving verkennen en manipuleren.

Platform

Platform: elke hardware of software die gebruikt wordt om een applicatie of service te hosten

Graphic Design

Graphic design: het proces om een visuele communicatie campagne op te zetten, door middel van typografie, fotografie en illustraties.

UI/UX

UI/UX: user interface (UI) is de verzameling van schermen, pagina’s en visuele elementen (zoals knoppen en iconen) die je gebruikt om je device te bedienen. User experience (UX) is de persoonlijke beleving die iemand heeft tijdens het gebruik van een product of service

Augmented Reality

Augmented Reality: een technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt door het gebruik van de gps en het kompas van je device. Wat je ziet in de echte wereld wordt in real time verrijkt met extra digitale informatie.

RFID

RFID: Radio-frequency identification is een technologie waarmee voorwerpen draadloos kunnen worden geïdentificeerd en gevolgd. Daarvoor wordt het voorwerp uitgerust met een speciale chip die is voorzien van elektronisch opgeslagen data.

Video

Video: een elektronisch medium voor het opnemen, afspelen, uitzenden en weergeven van bewegende visuele media

Interactieve schermen

Interactieve Schermen: touchscreens die interactie toelaten met wat je ziet op het scherm

NFC

NFC: staat voor Near Field Communication. Het is een vorm van contactloze verbinding tussen devices zoals smartphones en tablets die toelaat om informatie te versturen zonder dat de devices elkaar fysiek moeten aanraken.

Mobiele Applicatie

Mobile app: een software applicatie die specifiek ontwikkeld werd voor kleine, draadloze apparaten zoals smartphones en tablets

Website

Website: een centrale online locatie van verschillende gerelateerde webpagina’s die toegankelijk zijn met een webbrowser zoals Google Chrome of Windows Explorer

Elektronica

Elektronica: elektronische of digitale hardware voor dagdagelijks gebruik, vaak terug te vinden in apparaten die dienen voor entertainment, communicatie en kantoortoepassingen

Grafisch ontwerp

Grafisch ontwerp: het ontwerpen van een visuele stijl met typografie, fotografie, animatie, illustratie enz…

Animatie

Animatie: de illusie van beweging door het snel afspelen van een reeks stilstaande beelden na elkaar. Wordt vaak met de computer of met de hand gemaakt

2D/3D

2D/3D: 2D(of tweedimensionaal) is elk virtueel object dat geen diepte heeft, zoals een gewone foto bijvoorbeeld. 3D (of driedimensionaal) voegt daar de dimensie van diepte bij.

Retail

Retail: de verzamelnaam voor bedrijven die goederen en diensten direct aan consumenten verkopen langs verschillende kanalen (online, fysieke winkels enz)

Mailing Campagne

Mailing Campagne: een reeks van commerciële boodschappen om een persoon op de hoogte te brengen van een bepaald event

Apps

App: afkorting van ‘applicatie’. Software die je online of op mobiele devices gebruikt

Motion design

Motion design: het toepassen van grafisch design in een filmische of videoproductie context door het gebruik van animatie of andere filmtechnieken.

Planning

Planning: het proces van vooruitdenken en het organiseren van de nodige activiteiten om een bepaald doel te bereiken, aan de hand van een vooraf bepaald plan.

Hospitality

Hospitality: het zorgen voor een vriendelijk, persoonlijk en professioneel onthaal van gasten

Bezoekers

Bezoekers: iedereen die aanwezig is bij een event

Sociale activatie

Sociale activatie: hier spreken we over wanneer fans en volgers van je merk rechtstreeks participeren in de activiteiten die je organiseert (denk maar aan wedstrijden, kortingsbonnen, het delen van foto’s en ervaringen enz)

Quiz

Quiz: een spel waarin de spelers proberen een aantal vragen correct te beantwoorden en beloond worden als dat lukt

Gespreksopener

Gespreksopener: een leuke binnenkomer om een tof gesprek te starten tussen twee mensen of tussen een merk en haar klanten

Foto activatie

Fotoactivatie: het opbouwen van een persoonlijke band tussen een merk en haar klant door middel van foto’s

Voting & polling

Voting & polling: je gasten de kans geven om hun mening te kunnen zeggen over je event, en je meteen ook een goed idee te geven waar hun interesses liggen

Gamification

Gamification: het spelelement gebruiken bij applicaties waar je dat niet verwacht, om ze leuker en uitdagender te maken. Meteen ook een toffe manier om je klanten deel te laten uitmaken van je merk

Community building

Community building: zorgen voor een gemeenschapsgevoel tussen een groep van mensen binnen eenzelfde regio of met eenzelfde interesse

Lead retrieval

Lead retrieval: een manier om sales leads te verzamelen en op te volgen na een event, en om resultaten te meten

Connectivity

Connectivity: ervoor zorgen dat je gasten verbonden blijven met elkaar en je merk

Hardware

Hardware: de fysieke componenten van computers, telecommunicatie en andere devices

Event support

Event support: ervoor zorgen dat je event vlekkeloos verloopt door aan alles te denken on-site, en mogelijke problemen meteen op te lossen

Technical production crew

Technical production crew: ons team van technische wonderkinderen die voorbereid zijn op alles

People

People: wij zorgen voor een toegewijd team dat er alles aan doet om je event te doen slagen

Sales

Sales: we houden een overzicht van de cijfers die belangrijk kunnen zijn om je sales een boost te geven

Engagement

Engagement: op zoek gaan naar een manier om je gasten geïnteresseerd te houden in je event en ze hun enthousiasme laten delen met anderen

Sociaal

Social: we bekijken in welke mate je event het deed op sociale media en welke lessen je daaruit kunt trekken

Attendies

Bijwonen: Mensen die aanwezig zijn op een evenement

Electronics

Elektronica: elektronische of digitale apparatuur bestemd voor dagelijks gebruik, meestal in apparaten die worden gebruikt voor entertainment, communicatie en thuisbureaus.

communicatie

Communication: communicatie

social

Sociaal: we kijken naar de mate waarin uw gebeurtenis in sociale media was en de learnings die u uit deze nummers kunt wegnemen

Foto

Foto

Mobiele app

Mobiele app: een software applicatie die speciaal is ontwikkeld voor gebruik op kleine draadloze computerapparatuur, zoals smartphones en tablets, in plaats van desktop of laptop computers.