peace-hand w-hand technology instagram images analytics management search linkedin facebook arrow-right engagement communication field development multimedia arrow-up conversation phone location email vab logo-partena logo-bosch logo-johnson logo-fonifix logo-lyreco logo-leisure-pools logo-huawei logo-kbc logo-nationale-loterij logo-nescafe logo-dd logo-michelin logo-proximus logo-ing

case-04

ING

ING Sky Experience 2016

Wat

Klant: ING
Partner: Tailor Made

Festivalgangers het gevoel geven over het festivalterrein te kunnen vliegen

Uitvoering

We maakten een registratie-applicatie waarmee mensen zich via een touchscreen konden inschrijven voor de Sky Experience (datacollecting).

Iedereen die zich inschreef kreeg een VR-headset en een harnas aangemeten waarmee ze in de lucht werden getild. Met een andere app die we ontwierpen controleerden we de kabels die de mensen de lucht in tilden, de lichten, het geluid en een grote ventilator. En dat allemaal met een druk op de knop.

Een 360-drone die over het terrein vloog gaf dan een live feed door aan de VR-headset, zodat het leek alsof je zelf aan het vliegen was.

Twee camera’s namen dan je foto terwijl je aan het ‘vliegen’ was, die je dan achteraf naar jezelf kon doormailen via een app die we daarvoor ontwikkeld hadden.

Resultaat

Alle festivalgangers waren behoorlijk onder de indruk van deze fantastische ervaring. Bovendien kreeg het merk ING een dikke boost.